نظافت منزل در کرج

مضرات استفاده از مواد شوینده

بسیاری از محصولات شوینده که همه ی ما در روز کم و بیش با آن سر و کار داریم حاوی ترکیباتی هستند که برای بدن مضر میباشند. مواد شوینده بر عکس ادعایی که راجب بی خطر بودن آن میشود مضر است. بر اساس تحقیقات انجام گرفته در صد زیادی از آنها حاوی مواد شیمیایی هستند که استفاده از آنها مخصوصا برای کودکان خطرناک می باشند.

شایع ترین روش انتقال مواد شوینده از طریق تنفس این مواد و و در مرحله بعد انتقال آن به ریه ها می باشند. که سیستم تنفس بدن را دچار اختلال می کند. استفاده مکرر از مواد شوینده باعث از بین رفتن چربی دست ها و موجب خشک شدن پوست میشود. وایتکس یکی از مواد شوینده اسیدی است که هنگام برخورد مستقیم با پوست دست موجب حساسیت و همچنین استنشاق آن موجب تاثیر منفی بر روی ریه ها می باشد. باید هنگام استفاده از مواد شوینده از دستکش پلاستیکی استفاده کرد.استفاده به تنهایی از دستکش پلاستیکی موجب حفاظت پوست دست نمی شود ، باید ابتدا از دستکش نخی و روی آن از دستکش پلاستیکی استفاده کرد. و بعد از استفاده از مواد شوینده باید از کرم های مرطوب کننده استفاده کرد. نکته ای دیگر که در هنگام استفاده از مواد شوینده باید رعایت کرد ، استفاده از مواد شوینده با غلظتهای پایین است که در عین حال همان کارایی مواد شوینده با غلظت بالا را دارد.  هنگام استفاده از مواد شوینده درها و پنجره ها باز باشد و کلا تهویه انجام گیرد. قابل ذکر است که خانمهای باردار کمتر از این مواد مخصوصا در ماههای نخست بارداری استفاده کنند زیرا خطر ابتلا به آسم را در جنین افزایش می دهد. زیرا این مواد تاثیر مستقیم بر روی جنین و مادر دارد.

 در افرادی که بیماری تنفسی دارند علاوه بر استفاده از مواد شوینده گرد و خاک هم برای آنها دردسر ساز میشود. گاهی اوقات خانم ها ی خانه دار برای تمیزی بیشتر سطوح از مخلوط وایتکس و جوهر نمک استفاده می کنند که باعث آزاد شدن گاز کلرین که باعث ایجاد مسمومیت و در افرادی که بیماری های قلبی دارند منجر به مرگ می شوند.یکی از اقداماتی که در هنگام استفاده از مواد شوینده اسیدی باید رعایت کرد استفاده از ماسک میباشد. و بی دلیل نباید از مواد سفید کننده وشوینده استفاده کرد زیرا هم برای فرد و محیط زیست مضر می باشند.

متاسفانه ترکیبات صحیح مواد شوینده بر روی بسته ها درج نشده است و به همین خاطر تشخیص بی خطر بودن آن نا ممکن است.

شرکت خدماتی نظافتی شهرآرا ارائه دهنده خدمات نظافت منزل در کرج

خواندن 2798 دفعه

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید