نظافت منزل در کرج

اصول کلی نگهداری و شست و شوی فرش

برای افزایش طول عمر فرش ها بهتر است تا حد امکان سعی شود که در جاهای مرطوب و یا خانه هایی که شدیدا افتاب گیر هستند استفاده نشود چرا که تابش مستقیم نور آفتاب به بافت فرش آسیب میرساند و روند استهلاک و پوسیدگی آن را تسریع میکند اما اگر ناچار هستید که از فرش در این مکان ها استفاده کنید تا حد ممکن سعی کنید که پنجره ها را با پرده ضخیم بپوشانید تا مانع از رنگ پریدگی فرش ها شوید .

شست و شوی فرش ها بهتر است سالی یکبارو در مواقع ضرورت انجام گیرد . برای شست و شوی فرش ها نباید از مواد قلیایی استفاده کرد وبهتر است از شوینده های خنثی مثل پودر ماشین لباسشویی – شامپوی فرش و یا مایع ظرفشویی استفاده کنید .

راه های مختلفی برای شست و شوی فرش ها وجود دارد که بهترین و مطمئن ترین روش این است که شست و شو را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید و خودتان با خاطری راحت به بقیه کارهای خود برسید .

اگر از شامپو فرش برای تمیز کردن فرش استفاده میکنید حتما ابتدا باید فرش را غبار گیری کرد . در غبار گیری معمولی ابتدا فرش را میتکانند و با چوب بر پشت آن می زنند و البته در اکثر خانه های امروزی میتوان از جارو برقی با مکش بالا برای زدودن غبار از لابلای تار و پود فرش اتستفاده کرد چرا که اگر گرد و غبار از لابلای تار و پود فرش پاک نشود در هنگام استفاده از شامپو فرش و یا شستن فرش به شکل گل در فرش باقی می ماند و باعث میشود که حتی پس از شست و شو نیز فرش چرک به نظر برسد .

برای تهیه محلول شست و شو در هنگام شامپو فرش کشیدن بایستی از ترکیب شامپو فرش و آب ولرم استفاده شود . دلیل استفاده از آب ولرم نیز این است که آب سرد قدرت پاک کنندگی چندانی ندارد و آب خیلی گرم نیز به بافت فرش آسیب میرساند . پس آب ولرم مناسب ترین گزینه است .

هم چنین در هنگام شامپو فرش کشیدن باید از برس های نرم و لطیف برای این کار استفاده کرد چرا که اگر از برسهای زبر و خشن استفاده شود به تار و پود فرش آسیب رسانده و پوسیدگی فرش را به مروزر زمان ناشی می شود .

برای خشک کردن فرش نیز به هیچ عنوان ارز نور خورشید استفاده نکنید و فرش را آویزان نکنید . می توانید از چهار پایه های مخصوص برای این کار استفاده کنید .

همچنین فرش های دستباف را تحت هیچ شرایطی قبل از شست و شو خیس نکنید چرا که اکثر فرش های دستباف رنگ میدهند . جهت اطمینان از این مسئله ابتدا با یک دستمال سفید مرطوب روی فرش دستباف بکشید و بعد از کسب اطمینان خاطر از عدم رنگ دهی فرش آن را خیس کرده و بشویید .

در آخر اینکه شما عزیزان جهت شستشوی فرش در کرج و همچنین شستشوی مبلمان و نظافت منزل در کرج با شرکت خدماتی نظافتی شهرآرا در تماس باشید

 

خواندن 1887 دفعه

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید