نظافت منزل در کرج

راه حل جلوگیری از کپک زدگی و فساد محتویات یخچال

کپک نوعی قارچ است که در محیط اطراف ما وجود دارد.  به عنوان مثال روی میوه ها، در بین سفره غذا، در هوای آزاد و ...  ممکن است کپک ایجاد شده و بسرعت انتشار یابد .کپک با نشستن برروی نان از مواد غذایی موجود در نان مثل نشاسته و قند و املاح آن مصرف کرده و شروع به رشد و تکثیر می نماید.

چهار عامل عمده موجب رشد کپک روی نان می شود شامل:

حرارت و گرمای موجود در نان

رطوبت موجود در نان

قند و چربی موجود در نان

هوای موجود در نان

کپکها در انواع مختلفی وجود دارند و وقتی شروع به رشد و تکثیرمی کنند رنگهای مختلفی روی نان ایجاد می‌کنند. (رنگ سبز و خاکستری)

 برای جلوگیری از کپک زدن نان میتوانید رطوبت نان را بگیرید

نان از آن دسته مواد غذایی است که بدون شک در یخچال هر خانه ای کپک زده است کپک نان به سرعت در بافت نان نفوذ می‌کند و اگر تعدادی نان روی هم چیده شده باشد کپک بسرعت به همه لایه های آن نفوذ کرده و کپک می زند . وقتی نان کپک زد، راهی جز دور انداختن آن وجود ندارد اما برای جلوگیری از کپک زدگی نان سعی کنید پیش از سرد شدن کامل نان ها آن ها را روی هم نچینید .همچنین میتوانید برای این که کپک نان های شما را خراب نکندآن ها را در پارچه های سفید و تمیز که بهتر از کیسه های پلاستیکی است و باعث جذب رطوبت نان می شود قرار دهید.

محتویات یخچال مثل میوه، نان و هر خوردنی دیگری پس از مدتی کپک می زند. در واقع طبیعتا اگر چند روز از یخچال تان غافل شوید هنگامی که در آن را باز نکنید تنها یک راه حل برای فرار از بوی بد یخچال تان برایتان باقی می ماند و آن راه حل هم ریختن مواد غذایی فاسد شده داخل سطل زباله است.
بنابراین توصیه ما به شما این است که به دنبال یاد گرفتن راه هایی باشید که کپک به مواد غذایی یخچالتان راه پیدا نکند یا حداقل اگر سر و کله اش درون یخچال تان پیدا شد، نتواند به همه محتویات یخچال نفوذ کرده و همه مواد را نابود کند .

بعد از نان، میوه ها دررتبه نخست جدول مواد غذایی کپک زدنی در یخچال خانه ها هستند. کپک زدن میوه ها درون یخچال مشکلات و دردسرهای زیادی را به همراه دارد  چون جمع کردن میوه های شل شده و خراب از جامیوه ای بعلت بوی نامطبوعی که دارند خیلی آزاردهنده است. برای پیشگیری از کپک زدن میوه ها در جا میوه‌ای یخچال یک اسفنج خشک قرار دهید تا رطوبت میوه ها را به خود جذب کند. راه حل دیگری که پیشنهاد میشود این است که آنها را درون دستمال نخی مرطوب نگهداری کنید.
بهتر است قبل از بستن در مربا یک لایه آلومینیوم روی شیشه بکشید و سپس در آن را ببندید تا مانع از نفوذ رطوبت به درون مربا شده و از کپک زدن آن جلوگیری کنید .
از نفوذ هوا به داخل شیشه مربا خودداری کنید.
اگر در منزل خودتان مربا درست می کنید لازم به ذکر است  بدانید که کپک زدن مربا به مراحل مختلف پخت آن مربوط میشود یعنی اگر مربا خوب نپخته باشد، خیلی زود کپک می زند. بهتر است قبل از بستن در مربا یک لایه آلومینیوم روی شیشه بکشید و سپس در آن را ببندید تا با ورود هوا، مربای شما کپک نزند

در آخر اینکه امیدواریم که این مقاله از شرکت خدماتی نظافتی شهرآرا برای شما مفید واقع شده باشد.

 

خواندن 2930 دفعه

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید