نظافت منزل در کرج

راه کارهای مفید خانه داری و نظافت منزل

در این مقاله قصد داریم به راه کارهای مفید خانه داری و نظافت منزل بپردازیم.یکی از مهم ترین قسمتها در هر خانه ای آشپزخانه هر خانه است و خانم های خانه دار زمان زیادی از وقت خود را در آن می گذرانند که یکی از مهم ترین دغدغه های آن تمیزی و بهداشت آن است.

بغیر از مواد شوینده که برای نظافت سرویس های بهداشتی،سینک ظرفشویی و سرامیک استفاده می شود؛ در هر خانه ای مواد ساده و طبیعی وجود دارد که برای بهداشت و نظافت منزل از آن استفاده کرد.

یکی از این مواد طبیعی سرکه است که در عین داشتن خاصیت ضد عفونی کردن ، سطوح بیرونی یخچال و فریزر و سینک ظرفشویی را سفید و براق میکند.

برای پاک کردن چربی و روغن در سطوح چرب کافی است مقدار مساوی از جوش شیرین و نمک را با هم مخلوط کرده و مقداری آب به آن اضافه کرده و روی دستمال تمییزی ریخته و به سطوح چرب بمالید.

راه کارهای مفید خانه داری و نظافت منزل

برای تمیز کردن قاب عکسها که روکش فلزی و درخشنده ای دارند از مقداری ماء الشعیر که داخل آن کمی الکل ریخته اید استفاده کنید که با این روش متوجه خواهید شد که نه تنها تیره و کدر نخواهد شد بلکه درخشنده و براق میشود.

اکر در خانه شامپو فرش ندارید و فرش شما دچار لکه شده است اصلا نگران نباشید. در این حالت کافی است در ظرفی مقداری آب گرم ریخته و داخل آن کم مایع ظرفشویی و چند قطره وایتکس بریزید  محلول بدست آمده را بوسیله کیسه حمام روی فرش یا مبل کثیف خود بکشید که با این روش تمام لکه ها محو خاهند شد.

اگر خوشبو کننده دستشویی در منزل ندارید و محیط سرویس بهداشتی را بوی بدی گرفته است میتوانید روی حباب دستشویی خور مقداری عطر اسپری کنید ،با این کار با حرارت لامپ بوی عطر در فضا منتشر میشود و رایحه ی دلپذیری در فضا استشمام می شود.

اگر در حین آشپزی قابلمه شما مدت زمان زیادی را روی اجاق گاز مانده است ،قابلمه را تمییز کنید و مقداری آب و سرکه داخل ظرف سوخته ریخته ریخته و روی حرارت بگذارید و اجازه دهید تا به خوبی بجوشد . زمانی که محلول تبخیر شد مشاهده خاهید کرد مواد سوخته به راحتی از کف ظرف جدا خاهد شد.

 

خواندن 2830 دفعه

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید