نظافت منزل در کرج

فوت و فن ها و نکات ریز خانه داری و نظافت در منزل

روش های مختلفی برای از بین بردن انوع لکه ها از سطوح مختلف وسایل منزل وجود دارد که در اینجا قصد داریم به اختصار به چند مورد از آن ها اشاره ای داشته باشیم :

فوت و فن ها و نکات ریز خانه داری و نظافت در منزل

 

از بین بردن لکه های گوناگون از روی مبل

لکه هایی که ممکن است در شرایط مختلف و به هر نحوی روی مبل ایجاد شود انواع گوناگونی دارد. به عنوان مثال ممکن است لکه چربی و یا مواد شیمیایی و یا زردی ناشی از سوختگی سیگار روی مبل ایجاد شود و باعث نگرانی شود . اما باید بگوییم که هرکدام از این لکه ها را میتوان با فنون و استفاده از مواد خاص حلال آنها از روی مبل پاک کنیم .

اثر سوختگی و یا زردی ناشی از سیگار را میتوان با یک حبه قند پاک کرد به این ترتیب که یک حبه قند را روی لکه بمالید و این کار را ادامه دهید تا جایی که لکه کمرنگ و کمرنگ شود و نهایتا از بین برود .

اگر این لکه روی الیاف مصنوعی ایجاد شود متوانید با استفاده از آبلیمو آن را پاک کنید .

لکه جوهر را نیز میتوان به راحتی از روی مبل پاک کرد به این ترتیب که ابتدا محل لکه را خیس نموده و مقداری نمک روی آن بریزید سپس با پنبه محل لکه را تمیز کنید . راه دیگری که میتوان پیشنهاد کرد این است که مقداری محلول گلیسیرین و آمونیاک را روی لکه بمالید و پس از گذشت مدت زمان حدودا 10 دقیقه محل لکه را با آب و پودر دستی بشویید تا لکه به طور کامل زایل شود .

برای پاک کردن لکه چربی از روی مبل هم میتوانید مقدار کمی محلول نمک و الکل روی آن بمالید اما اگر جنس رویه مبل ابریشمی باشد راه حل ساده تری هم وجود دارد به این ترتیب که یک ورق کاغذ خشک کن را روی لکه قرار داده و سپس روی آن را اتوی داغ می گذاریم و محکم فشار میدهیم تا لکه محو شود .

برای جلوگیری از کثیف شدن و ایجاد لکه روی مبل ها با گذشت زمان بهتر از ار رویه های مبل که امروزه در طرح ها و انواع مختلف در بازار موجود است استفاده کنید و به این ترتیب هم از ایجاد لکه و کثیفی جلوگیری کنید و هم روند استهلاک پارچه روی مبل را کندتر کنید و مدت زمان استفاده مفید آن را افزایش دهید .

برای تمیز کردن مبلمان چرمی باید مرتب آن را گردگیری کنید و گهگاهی از واکس مخصوص چرم برای براق شدن و تمیز شدن سطح آن استفاده کنید .

از جمله اشتباهات رایج افراد کاربرد آب و صابون برای تمیز کردن مبلمان چرمی است زیرا آب سطح چرم را به مرور مستهلک می کند و باعث ایجاد ترک و شکستگی روی چرم میشود .

اما اگر لکه ای که روی مبل ایجاد شده است لزوما با استفاده از آب قابل پاک کردن باشد سعی کنید پس از پاک کردن محل لکه با آب سطح چرم را تا حد ممکن خشک کنید و مانع از نفوذ رطوبت به لایه های زیرین و در نتیجه فرسودگی مبل شوید .

تمیز کردن وسایل چوبی

برای تمیز کردن وسایل چو.بی مثل میز تلویزیون و کمو و بوفه و ... از روغن چرخ استفاده کنید به این صورت کهمقداری روغن چرخ را روی پارچه نرمی بریزید و روی وسایل چوبی بکشید . این کار باعث میشود که هم اشیا چوبی تمیز و براق شوند و هم مانع خاک گرفتن مجدد آن ها م.یشود .

تمیز کردن اتو

اتو را به شدت گرم کنید سپس از یک پارچه خشن و یا سیم ظرفشویی برای تمیز کردن آن استفاده کنید .

برای پاک کردن جرم اتو و یا به اصطلاح گچ اتو که به مرور زمان و در اثر استفاده از آب های سنگین در اتو ایجاد میشود و راه عبور بخار اتو را مسدود میکند میتوانید مقداری سرکه سفید داخل آب اتو بریزید و بعد از گذشت 24 ساعت آن را تخلیه کنید و بعد چند بار محفظه آب اتو را پر و خالی کنید تا رسوبات و گچ از بین برود .

برای پاک کردن جرم اجاق گاز و یخچال هم میتوان پارچه ای را به سرکه آغشته کرد و روی چربی مالید چرا که از قدیم الایام چربی و سرکه دو دشمن صلح ناپذیر هم شناخته شده اند .

همچنین شما عزیزان جهت دریافت خدمات نظافت منزل در کرج و نظافت ساختمان با شرکت خدماتی نظافتی در کرج شهرآرا تماس حاصل فرمایید.ارائه خدمات به شما افتخار ماست...

خواندن 3645 دفعه

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید