نظافت منزل در کرج

نحوه پاک کردن لکه ها از روی فرش

 نحوه پاک کردن لکه ها از روی هر سطحی متفاوت است.معمولا لکه ها از روی سطوح چرب و صیقلی براحتی پاک می شوند.اما نکته اینجاست که اگر این لکه ها روی فرش یا موکت ایجاد شود,چگونه می توان آن را از بین برد.

در این مطلب با برخی از لکه ها و نحوه پاکسازی آنها آشنا خواهید شد

  • از بین بردن لکه انار:

ریختن لکه انار روی سطوح مختلف به دلیل رنگ قرمز خود بسیار نمایان است و علاوه بر این موضوع به سختی ازروی سطح پاک می شود. یکی از بهترین راه حل ها این است که با استفاده از آب و سرکه سفید میتوانید این نوع لکه را پاک کنید.به این صورت که آب و سرکه را در ظرفی مخلوط می کنیم و روی لکه میریزیم و مدتی بعد محل را با دستمال تمیز میکنیم.اگر بعد از این کار لکه هنوز باقی مانده بود با مقداری شامپو فرش میتوانیم آن نقطه را تمیز کنیم.

  • از بین بردن مایعات رنگ مانند شربت:

اگر مایعاتی مانند شربت های رنگی روی فرش شما لکه ایجاد کرده است به هیچ عنوان با دستمال یا پارچه روی آن نکشید.به این دلیل که این کار لکه را عمیق تر کرده و ناحیه وسیع تری از آن را ایجاد می کند.

چیزهایی که برای تمیز کردن این لکه ها میتوان استفاده کرد:

- آب

- اتو

- حوله سفید

- جاروبرقی

- شامپوفرش

- آب گازدار

اگر لکه خشک نشده باشد آب گازدار تاثیر زیادی روی پاکسازی آن می گذارد.استفاده از اتو دراین مورد میتواند کمک کننده باشد.به این صورت که باید  دمای آن را روی بالاترین درجه تنظیم کرد و روی لکه کشید.برای استفاده از حوله حتما باید از حوله سفید استفاده کرد.چون رنگ حوله ممکن است روی فرش بماند.میتوان همچنین بعد از خشک شدن فرش با جاروبرقی محل را تمیز کرد.

  • از بین بردن چسب قطره ای:

یکی از حلال های قوی برای از بین بردن چسب از روی فرش و لباس - استون- است.راه حل دیگر آن بخار است.به این صورت که روی محل را با پارچه می پوشانیم و سپس آن را بخار میدهیم تا چسب در حرارت بالا آب شده و به پارچه بچسبد.

استفاده از سرکه نیز بسیار موثر است.اما باید در نظر داشت که هرچه سریعتر برای پاکسازی چسب اقدام نمایید,میتوان سطح بیشتری از آن را پاکسازی کرد.

  • ازبین بردن لکه چای و قهوه:

برای از بین بردن این لکه ها از روی فرش و موکت,ابتدا باید مقدار اضافی را پاک کرده و سپس با اسفنج و پودر لباسشویی و آب ولرم سطح را پاک نمود.در صورت باقی ماندن لکه می توان از آب اکسیژنه استفاده کرد.

  • از بین بردن لکه شکلات:

برای از بین بردن لکه شکلات ابتدا باید با چاقو قسمت اضافه را از روی فرش برداشت و سپس با توجه به جنس فرش اقدام به پاکسازی نمود.

یکی از راههای تمیز نمودن لکه شکلات الکل می باشد.در ابتدا الکل را روی پارچه ای ریخته و بعد روی لکه قرار دهید.الکل به آرامی رنگ و چربی شکلات را به خود جذب می کند.سپس می توان با استفاده از شامپوفرش باقی لکه را از بین برد.

در آخر این موضوع لازم به ذکر است که لکه ها در ثانیه های ابتدایی بسیار راحت تر پاک می شوند.هرچه زمان ایجاد لکه طولانی تر شود,ازبین بردن آن سخت تر خواهد بود

امیدواریم که این مقاله از شرکت خدماتی نظافتی شهرآرا ارائه دهنده خدمات نظافت منزل در کرج برای شما مفید بوده باشد

خواندن 6598 دفعه

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید